Walibi Summer Challenge
Gedurende de zomermaanden werkten we een unieke challenge uit voor Walibi om zowel Franstalige als Nederlandstalige gezinnen te bereiken. Onze oplossing? Een eigen tweetalige serie lanceren op het officiële YouTube-kanaal van Walibi Belgium, ondersteund door in huis geproduceerde Instagram Reels en straffe content / behind-the-scenes op de kanalen van de influencers.
Content Creation x Content Collaboration
Content Creation:
Walibi heeft op zich best sterke kanalen, zowel op YouTube, TikTok als op Instagram. Daar hebben we met de Summer Challenge dan ook handig op ingespeeld door een gekend Vlaams gezin te laten strijden tegen een gekend Franstalig gezin. Gedurende de opnamedag komen ze zeven verschillende influencers tegen in het park, die hen uitdagen om de opdracht zo snel mogelijk uit te voeren terwijl de klok genadeloos verder tikt. Wie de snelste tijd kon neerzetten ontdek je doorheen de vier afleveringen op YouTube, terwijl je teasers op de IG-kanalen van Walibi Belgium en beide gezinnen kan terugvinden.
Content Collaboration:
De influencers, die elk hun eigen challenge voor beide gezinnen klaar hadden, kregen de opdracht om dit zelf ook in een TikTok te verwerken. Deze keer niet voor de kanalen van Walibi, maar om op hun eigen kanalen te plaatsen. Om het bereik te verzekeren werden deze video’s ook telkens van een advertentiebudget voorzien.
NL vs FR
Een ‘obstakel’ in Belgische campagnes is vaak het inzetten van Franstalige profielen. Zeker op een AAA-niveau. Het is een feit dat het aanbod aan FR-creators eerder beperkt is, in het bijzonder als we iets verder kijken naar de demografische gegevens van de volgers. Wie Franstalige profielen wenst in te schakelen bereikt al te vaak voor het grootste deel Frankrijk, terwijl de klant (in dit geval) op zoek is naar een lokaal bereik. Aan de hand van extra informatie zorgden we voor een strakke selectie om het beste uit de campagne te halen en de doelgroep te bereiken die Walibi specifiek nodig had.